poniedziałek, 24 października 2022

Skąd brać linki na stronę www?

W tym tekście skupię na przybliżeniu tematu zdobywania linków na swoją stronę internetową. Rozpocznę od podstawowych kwestii, z którymi musisz zapoznać się, chcąc rozpocząć proces link buildingu. A więc na samym początku sprawdź czy Twoja domena jest na odpowiednim hostingu dającym możliwość unikalnego IP, oraz czy jest właściwie zoptymalizowana. Sprawdź stronę pod względem technicznym i dopiero potem mysl o zdobywaniu linków. Kolejną kwestią, o której powinieneś pomyśleć jest treść Twojej strony. Zadaj sobie kilka pytań:

1. Czy jest na niej wystarczająco artykułów?

2. Czy dostarczasz treści ciekawych dla odbiorcy?

3. Czy konkurencja ma więcej artykułów na swoich stronach www?

Jeśli zauważysz, że dostajesz od konkurencji, to postaraj się w ciągu kilku miesięcy nadrobić te braki. Artykuły na stronie to ważna część reklamy swojej strony.

W kwestii zdobywania linków pozmieniało się bardzo dużo na przestrzeni ostatnich kilku lat. Kiedyś wystarczyło zdobywać wiele linków. Mogły być one różnej jakości. Obecnie aby plasować się wysoko w wynikach wyszukiwania należy skupić się na dostarczaniu linków wysokiej jakości. Oto kilka metod linkowania, od których powinieneś rozpocząć:

1. Wizytówki NAP

Wizytówki NAP są podstawowymi informacjami o Twojej firmie. Chcąc założyć wizytówkę NAP udostępniasz dane swojej firmy wraz z opisem. Niestety ciężko jest znaleźć darmowe katalogi w których możemy umieścić swoją wizytówkę. Musimy więc skorzystac z ofert sklepów, mających w swojej ofercie taką usługę.

2. Linki edu, gov

Tego typu linki są nadal cenione przez google, ponieważ pochodzą z zaufanych stron. Jeśli postarsz się, możesz zdobyć takie linki za darmo, jednak musisz poswięcić kilka godzin na stworzenie listy.

3. Linki z prywatnych stron tematycznych/ogólnotematycznych

Uważam, ze jest to sprawdzony sposób na podlinkowanie witryny. Takie linki posiadają moc, ponieważ nie pochodzą z zaspamowanych miejscówek. Ponadto są to linki z artykułów, a więc są otoczone treścią. Poszukaj różnych ofert i wybierz kilka które wydają Ci się najlepsze i są w rozsądnej cenie.

4. Budowa swojego zaplecza

Aby zbudować własne, podstawowe zaplecze pozycjonerskie potrzebujesz dużo czas. Musisz do kazdej strony napisać kilka unikalnych artykułów i ją podlinkować. Jednak po jakimś czasie sam zobaczysz, że linki z własnego zaplecza mają dużą wartość SEO. Kończąc artykuł, chciałem przypomnieć, że SEO nigdy się nie kończy. Nawet jeśli Twoja strona znajduje się wysoko w wynikach, to nadal musisz o nią dbać i regularnie dostarczać mocnych linkow.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Testy A/B w SEO

 Testy A/B to popularna w marketingu i SEO metoda określania skuteczności różnych strategii lub projektów. Polega ona na testowaniu dwóch lu...