poniedziałek, 24 października 2022

Wyszukiwanie wizualne

Najbardziej ekscytującą rzeczą w wyszukiwaniu wizualnym jest to, że staje się ono wysoce dostępnym sposobem dla użytkowników na interpretację świata rzeczywistego, w czasie rzeczywistym, tak jak go widzą. Zamiast być biernym obserwatorem, telefony z aparatami są teraz podstawowym zasobem wiedzy i zrozumienia w życiu codziennym. Użytkownicy wyszukują za pomocą własnych, unikalnych zdjęć, aby odkryć treści. Obejmuje to interakcje z produktami, doświadczeniami marki, sklepami i pracownikami, a także oznacza, że SEO może i powinno być brane pod uwagę w wielu sytuacjach w świecie rzeczywistym, w tym:

Wdrożenie sponsoringu

merchandising marki

Osobiste doświadczenia z marką

Chociaż SEO ma niewielką kontrolę nad tym, jakie zdjęcia robią ludzie, możemy zoptymalizować prezentację naszej marki, aby zapewnić, że będziemy łatwo wykrywalni przez narzędzia wyszukiwania wizualnego. Poprzez nadanie priorytetu obecności elementów wyszukiwania wizualnego o dużym wpływie i koordynację SEO online z brandingiem offline, firmy każdej wielkości mogą zobaczyć rezultaty.

Czym jest wyszukiwanie wizualne?

Czasami określane jako search-what-you-see, w kontekście SEO, wyszukiwanie wizualne jest aktem zapytania do wyszukiwarki za pomocą zdjęcia, a nie tekstu. Aby wyświetlić wyniki, wyszukiwarki i platformy cyfrowe wykorzystują sztuczną inteligencję i technologię rozpoznawania wizualnego, aby zidentyfikować elementy na obrazie i dostarczyć użytkownikowi odpowiednich informacji.Chociaż narzędzia wyszukiwania wizualnego Google'a zyskują obecnie wiele uwagi, nie są jedynym zespołem technologicznym, który pracuje nad wyszukiwaniem wizualnym. Pinterest jest w czołówce tej przestrzeni od wielu lat, a dziś można zobaczyć wyszukiwanie wizualne w akcji na:

Google Lens & Search

Bing Visual Search

Pinterest Lens

Ebay's Find it on Ebay & Image Search

Amazon StyleSnap

Snapchat Scan

W ciągu ostatniego roku Google szeroko wypowiadało się na temat swoich możliwości wyszukiwania wizualnego, opierając wiele swoich usprawnień wyszukiwania na Google Lens i dodając coraz więcej funkcji przez cały czas. W rezultacie, rok do roku wykorzystanie Google Lens wzrosło trzykrotnie, z szacunkową liczbą 8 miliardów wyszukiwań Google Lens odbywających się każdego miesiąca. Chociaż istnieje wiele lekcji, które można wyciągnąć z szerokiej gamy narzędzi do wyszukiwania wizualnego, z których każdy ma swoje własne zestawy danych, na potrzeby tego artykułu przyjrzymy się wyszukiwaniu wizualnemu w Google Lens i Search.

Czy wyszukiwanie wizualne i wyszukiwanie obrazów SEO to to samo?

Nie, optymalizacja wyszukiwania wizualnego nie jest dokładnie taka sama jak optymalizacja wyszukiwania obrazów. Optymalizacja wyszukiwania obrazów stanowi część procesu optymalizacji wyszukiwania wizualnego, ale nie są one wymienne.
W przypadku wyszukiwania obrazem, priorytetem powinno być pomaganie obrazom w pojawianiu się na stronie, gdy użytkownicy wprowadzają zapytania tekstowe. Aby to osiągnąć, Twoje obrazy powinny wykorzystywać najlepsze praktyki SEO dla obrazów, takie jak:

Nowoczesne formaty plików

Tekst Alt

Znaczniki Alt

Odpowiednie nazwy plików

Znacznik Schema

Wszystko to pomaga Google zwrócić wynik wyszukiwania obrazów dla zapytania opartego na tekście, ale jednym z głównych wyzwań tego podejścia jest to, że wymaga od użytkownika wiedzy o tym, jaki termin wpisać. Na przykład, w przypadku zapytania dinozaur z rogami, wyszukiwanie obrazów zwróci kilka różnych filtrów tematycznych dinozaurów i wiele różnych obrazów. Aby znaleźć najlepszy wynik, musiałbym znacznie przefiltrować i dopracować zapytanie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Testy A/B w SEO

 Testy A/B to popularna w marketingu i SEO metoda określania skuteczności różnych strategii lub projektów. Polega ona na testowaniu dwóch lu...